معرفی دانشکده
هم اکنون این دانشکده در مقطع کاردانی، دارای دو رشته مکانیک - مکانیک خودرو و عمران - ساختمانهای بتنی، در مقطع کارشناسی ناپیوسته، دارای چهار رشته عمران - تکنولوژی ساختمان، تکنولوژی عمران- عمران و مهندسی اجرایی عمران و مکانیک - تکنولوژی مکانیک خودرو، در مقطع کارشناسی پیوسته، دارای سه رشته مهندسی مکانیک، مهندسی عمران و مهندسی صنایع و در مقطع کارشناسی ارشد، دارای پنج رشته مهندسی صنایع - مدیریت بهره وری، مهندسی صنایع- صنایع، مهندسی مکانیک - طراحی کاربردی، مهندسی هوافضا - آیرودینامیک و مهندسی عمران - آب است. دانشکده فنی و مهندسی، با تعداد بیش از 700 نفر دانشجوی کاردانی ، 4200 نفر دانشجوی کارشناسی و 400 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و با هدف ارتقای سطح دانش فنی و مهندسی و ترویج و توسعه ی فناوری های نوین، به منظور تامین نیروی انسانی متعهد و متخصص جهت خود کفایی کشور در زمینه ی علوم و فنون جامعه ی ایران اسلامی، تأسیس شده است.
این دانشکده با بهره گیری از آزمایشگاه ها و کارگاه های زیر در رشته های مختلف فنی و مهندسی با امکانات مدرن و تجهیزات پیشرفته به دانشجویان خدمات می دهد.
آزمایشگاههای فیزیک (مکانیک، الکتریسیته و مغناطیس، و نور)
آزمایشگاه مقاومت مصالح و دینامیک ماشین
آزمایشگاه مکانیک سیالات، هیدرولیک و هیدرولوژی
کارگاه های مکانیک خودرو(انتقال قدرت، برق خودرو، شاسی و بدنه و مولد قدرت)
کارگاه های عمران (مکانیک خاک، بتن و مصالح ساختمانی)
کارگاه ماشین ابزار و آزمایشگاه ابزار دقیق
دانشکده فنی مهندسی در حال حاضر دارای 2 دانشیار، 13 استادیار، 18 مربی و 2 بورسیه دکتری است.
دانشکده در مساحتی بالغ بر 5500 متر مربع و پنج طبقه بنا شده است، این ساختمان دارای 33 کلاس، 5 سایت کامپیوتر، 3 آزمایشگاه، یک کلاس نقشه کشی، دو اتاق استقرار اعضای هیات علمی، اتاق استقرار مدیران گروه های آموزشی، اتاق سخنرانی و دفاع پایان نامهها، کتابخانه و سالن مطالعه، فضای مطالعه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، فضا های مربوط به انجمن های علمی و اتاق های اداری می باشد.
چشم انداز آینده
آموزشی: جهت گیری در حوزه آموزشی ایجاد فضای مناسب آموزشی از طریق ساخت ساختمان شماره 2 دانشکده فنی و مهندسی و ظرفیت سازی برای جذب دانشجو با رویکرد تحصیلات تکمیلی و اهتمام به ارتقای کیفیت آموزشی و توسعه تحقیق و پژوهش و ایجاد رشته های تحصیلی در مقاطع کار شناسی،کارشناسی ارشد و دکتری که مقبولیت بیشتری در بازار کار دارند می باشد. هم اکنون اخذ مجوز راه اندازی رشته های مهندسی خودرو و مهندسی مکاترونیک در مقطع کارشناسی ارشد، مراحل تصویب نهایی خود را می گذراند
پژوهشی: تقویت انگیزش برای توسعه تحقیق و پژوهش و ایجاد زمینه ارتباط با صنعت جهت تولید علم و دستیابی به فناوری نوین از طریق برگزاری همایش های منطقه ای و ملی، کارگاه های آموزشی، تاسیس مجله علمی- پژوه س شی برای دانشکده فنی و مهندسی، ایجاد مرکز تحقیقات هوا فضا، تاسیس چندین شرکت فنی و مهندسی دانش بنیان، ارائه طرح های پژوهشی با اولویت در آمدزایی برای دانشگاه، از رئوس اولویت های پژوهشی آینده دانشکده است. در حال حاضر تجهیز آزمایشگاه های ترمودینامیک و انتقال حرارت و تاسیسات، ورق کاری و ریختهگری در حال انجام می باشند.
هم اکنون این دانشکده در مقطع کاردانی، دارای دو رشته مکانیک - مکانیک خودرو و عمران - ساختمانهای بتنی، در مقطع کارشناسی ناپیوسته، دارای چهار رشته عمران - تکنولوژی ساختمان، تکنولوژی عمران- عمران و مهندسی اجرایی عمران و مکانیک - تکنولوژی مکانیک خودرو، در مقطع کارشناسی پیوسته، دارای سه رشته مهندسی مکانیک، مهندسی عمران و مهندسی صنایع و در مقطع کارشناسی ارشد، دارای پنج رشته مهندسی صنایع - مدیریت بهره وری، مهندسی صنایع- صنایع، مهندسی مکانیک - طراحی کاربردی، مهندسی هوافضا - آیرودینامیک و مهندسی عمران - آب است. دانشکده فنی و مهندسی، با تعداد بیش از 700 نفر دانشجوی کاردانی ، 4200 نفر دانشجوی کارشناسی و 400 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و با هدف ارتقای سطح دانش فنی و مهندسی و ترویج و توسعه ی فناوری های نوین، به منظور تامین نیروی انسانی متعهد و متخصص جهت خود کفایی کشور در زمینه ی علوم و فنون جامعه ی ایران اسلامی، تأسیس شده است.
این دانشکده با بهره گیری از آزمایشگاه ها و کارگاه های زیر در رشته های مختلف فنی و مهندسی با امکانات مدرن و تجهیزات پیشرفته به دانشجویان خدمات می دهد.
آزمایشگاههای فیزیک (مکانیک، الکتریسیته و مغناطیس، و نور)
آزمایشگاه مقاومت مصالح و دینامیک ماشین
آزمایشگاه مکانیک سیالات، هیدرولیک و هیدرولوژی
کارگاه های مکانیک خودرو(انتقال قدرت، برق خودرو، شاسی و بدنه و مولد قدرت)
کارگاه های عمران (مکانیک خاک، بتن و مصالح ساختمانی)
کارگاه ماشین ابزار و آزمایشگاه ابزار دقیق
دانشکده فنی مهندسی در حال حاضر دارای 2 دانشیار، 13 استادیار، 18 مربی و 2 بورسیه دکتری است.
دانشکده در مساحتی بالغ بر 5500 متر مربع و پنج طبقه بنا شده است، این ساختمان دارای 33 کلاس، 5 سایت کامپیوتر، 3 آزمایشگاه، یک کلاس نقشه کشی، دو اتاق استقرار اعضای هیات علمی، اتاق استقرار مدیران گروه های آموزشی، اتاق سخنرانی و دفاع پایان نامهها، کتابخانه و سالن مطالعه، فضای مطالعه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، فضا های مربوط به انجمن های علمی و اتاق های اداری می باشد.
چشم انداز آینده
آموزشی: جهت گیری در حوزه آموزشی ایجاد فضای مناسب آموزشی از طریق ساخت ساختمان شماره 2 دانشکده فنی و مهندسی و ظرفیت سازی برای جذب دانشجو با رویکرد تحصیلات تکمیلی و اهتمام به ارتقای کیفیت آموزشی و توسعه تحقیق و پژوهش و ایجاد رشته های تحصیلی در مقاطع کار شناسی،کارشناسی ارشد و دکتری که مقبولیت بیشتری در بازار کار دارند می باشد. هم اکنون اخذ مجوز راه اندازی رشته های مهندسی خودرو و مهندسی مکاترونیک در مقطع کارشناسی ارشد، مراحل تصویب نهایی خود را می گذراند
پژوهشی: تقویت انگیزش برای توسعه تحقیق و پژوهش و ایجاد زمینه ارتباط با صنعت جهت تولید علم و دستیابی به فناوری نوین از طریق برگزاری همایش های منطقه ای و ملی، کارگاه های آموزشی، تاسیس مجله علمی- پژوه س شی برای دانشکده فنی و مهندسی، ایجاد مرکز تحقیقات هوا فضا، تاسیس چندین شرکت فنی و مهندسی دانش بنیان، ارائه طرح های پژوهشی با اولویت در آمدزایی برای دانشگاه، از رئوس اولویت های پژوهشی آینده دانشکده است. در حال حاضر تجهیز آزمایشگاه های ترمودینامیک و انتقال حرارت و تاسیسات، ورق کاری و ریختهگری در حال انجام می باشند.